Advertisement
21 11 2008
 

Okullarda sivil kıyafet PDF Yazdır E-Posta
Makale İndeksi
Okullarda sivil kıyafet
Sayfa 2

OKULLARDA SİVİL KIYAFET

- Eğitim kurumlarındaki tek tip kıyafet uygulaması, dar gelirli ailelerin her yıl tekrar eden bir sorunudur. Okul yönetimlerinin, neredeyse her yıl yeniden belirlediği kıyafetleri satın almak velilerin bütçelerini zorlayacak boyuttadır.

- Tek tip kıyafet (forma) eski doğu bloku ülkelerinde uzun yıllar uygulanmış, gelişmış Avrupa ülkeleri çok daha önce terketmiştir. Çünkü ülkedeki insan kaynağının hedeflenen yönde gelişimine hiç bir katkı sağlamadığı anlaşılmıştır.

- Çocukların ve gençlerin kendi seçecekleri kıyafetlerle toplumsal hayata katılmaları, bir açıdan önemli bir kişisel ifade aracıdır. Onların elinden bu ensturmanı almak, sıkıntı yarattığı gibi, "birey" olma yollarının tıkalı olduğunu gösteren sembolik bir engeldir.

- "Fikri hür, vicdanı hür" nesiller yetiştirmenin birinci koşulu, kişinin kendi yaratıcılığının önünü tıkayan işleyişlerin yeniden düzenlenmesidir

- Sıcaklar yüzünden, öğrenim dönemi sonlarına doğru "bakanlık genelgesiyle" kıyafetlerde serbestlik tanınması "pilot uygulama" olarak düşünülebilir. Bu kısa dönemlerde yaşanan serbestlik, eğitim ve öğretimi aksatacak ciddi sıkıntılara neden olmamıştır.

- Bu zamana kadar devam eden tek tip kıyafet uygulamasının bir gerekçesi de, fakir ile zenginlerin giyimde yaşanabilecek rekabet ve sıkıntılarının önüne geçmekti... Ancak değişen koşullar, ortalama aileleri çocuklarına düzgün bir sivil kıyafet alacak güce getirmiştir. Şimdi, dayatılan kıyafeti almak onlar için bir külfet haline gelmiştir.

- Okulun öğrenciler için "sevilen" bir yer haline gelmesi, tüm gelişmiş ülkelerdeki gibi, onların varlıklarını ve görünüşlerini kendilerinin tayin edebildiği bir atmosfer yaratmasıyla mümkündür.

- Okullara, sıradışı ve kabul edilemez kıyafetlerle gelmeyi engellemenin tek yolu "tek tip kıyafet" zorunluluğu değildir

- Öğrencilerin üzerindeki elbiseler, "çok da önemli olmayan" bir konu değil, ülkenin gelecek 50 yılının bugünden alınmış bir fotoğrafıdır. Ezberci olmayan, hayata ürettikleriyle tutunan bireyler yetiştirme niyetinin yaşayan bir göstergesi, yeni yetişen bireyin hayattaki duruşuna yapılan müdahalenin nitelik ve niceliğidir...

Tek tip kıyafet ve okullarımız (Makale/Video)

Sivil üniforma giymez - Engin Ardıç /Akşam

Okul mu, toplama kampı mı / Milliyet

 

 

Metni imzalamak için aşağıdaki yorum modülünü kullanınız. İsim kısmına adınız ve soyadınızı yazınız. Yorum bölümüne, metni onayladığınızı belirtir bir kelime (onaylıyorum. katılıyorum vs) ya da bir kaç cümle yorum yazıp, gönder tuşuna basınız.

Yorum yaz
  • Lütfen yorumunuzun yazının konusu ile alakalı olmasına dikkat edin.
  • Kişisel hakaret içeren yorumlar silinecektir.
  • Reklam amaçlı yorumlar silinecektir.
  • 'Güvenlik kodunu yanlış yazıp gönder tuşunu bastıysanız, yeni bir güvenlik kodu üretmek için tarayıcınızın *Yenile* düğmesine basın.
  • Yukarıdaki durum yanlış güvenlik kodu girildiği durumlarda geçerlidir.
İsim:
E-posta:
Başlık:
Yorum:

Güvenlik kodu:* Code
Ek yorumlar konusunda bana e-posta aracılığı ile ulaşılmasını istiyorum.


Okunma: 4997 | E-Posta

Yorumlar (157)
RSS yorumları
1. Yazan poligonlu 10-10-2008 21:17 - Misafir - IP: 77.7.130.242
 
 
Sayin Arif bey, 
Ben Türkiye yi yazdan yaza alti hafta yasayan biriyim. Yasayan Türkiye ile sizin yazdiklariniz arasinda gece ile gündüz gibi fark var. Degerler farkli, istekler farkli. 
Mutluluk ve basarililik kavrami tabi ki giyim ve para ile ölcülemez. Yanliz lüks giyinenlerinden, cok mutsuz ve basariz insan olduklari kimse söylemez. Ben size Almanya dan real yasamdan bir örnek verdim. Tabi ki bu yurdum insani icin gecerli olmayabilir. Isallah gecerli olmaz. 
Unutmayin hayat sadece bir evin duvarlari, bir ailenin ferdleri arasinda yasanmiyor. Sokak ta otobüs te okul da dolu dolu yasaniyor. Her mekanin ayri kurallari ve psikolojisi vardir ve uygulanir. Eger kendi apartmaninizla, mahalenizle, isyeriniz de bir kiyaslama yaparsaniz ne demek istedigimi, daha dogrusu, düsüncemle yaptigim eylemin arasinda ki farki anliyacaksiniz. 
Tabi ki biz büyükler bu ortam da daha rahat karar ve savunma makinizmamiz var. Ama 11- 17 yas arasindan bulug caginda ki bir cocuka istediginizi anlatin, o yine takildigi noktaya geri dönecektir
 
2. Yazan akin akbalik 27-09-2008 19:43 - Misafir - IP: 85.108.159.49
 
 
katiliyorum
 
3. Yazan arif eker - poligonlu ya yanıt 21-09-2008 23:18 - Misafir - IP: 78.179.143.11
 
 
Sayın Poligonlu, başarılı ve mutlu bir yetişkinin çocukluk ve gençlik yıllarında vasat giyinenler arasından mı, lüks giyinenler arasından mı çıktığını bir düşünün... aileler televizyonu -çocuğu oyalama- aracı olarak görmez ise, parayla satın alınan şeylerin hayatı çok da güzelleştirmediğini öğretecek fırsatı bulabilir. Bir çocuk eve gelip okuldaki arkadaşının giyindiği kotun markasını söylüyor ve istiyorsa ona anlatılacak çok şey vardır. Eğitimi verecek fırsatı tam yakalamışken kot mağazasına gidip onun istediği markayı satın alıyorsanız, o çocuktan önce sizin öğrenmeniz gereken çok şey vardır... Parayla satın alınan şeylerin kazandıracağı statü şurda dursun, çocuklar gençler statüyü bilgi ve yaratıcılıkta arasınlar; hayat zaten bunu geç de olsa öğretiyor, ebeveyn öğretmese bile...
 
4. Yazan poligonlu 21-09-2008 22:35 - Misafir - IP: 77.7.132.62
 
 
almanya cocuklar okula sivil kiyafetle giderler. Eger cocugunuz, markasiz bir kot yada kazak giyiyorsa, hemen dislanirlar yada kücük görünürler. onun icinde alisverie gittiginiz zaman hep keske okullarda üniforma olsa da biz de kurtulsak diye icimizden geciriz...
 
5. Yazan Alpaycan Şener 17-09-2008 23:15 - Misafir - IP: 85.103.234.101
 
 
acayip terletiyo yazın ormalar birde meb in illa 15 mayısa gelen serbest kıyafet uygulamasını beklıyoruz dahada pişiyoruz işin özü onaylıyorum xD
 
6. Yazan belgin bektaş 11-09-2008 17:08 - Misafir - IP: 88.240.216.108
 
 
onaylıyorum
 
7. Yazan ANADOLULU 07-09-2008 11:32 - Misafir - IP: 85.98.221.195
 
 
BENCE FORMALAR ÇOK AMA ÇOK SAÇMA ADAMI SIKIYOR LÜTFEN SERBEST OLSUN SİZE YALVARIYORUM.KİB 
NEYMİŞ CEKET KIRAVAT SANKİ İŞ ADAMIYIZ.
 
8. Yazan TITAŞŞŞ 07-09-2008 13:18 - Misafir - IP: 85.100.88.246
 
 
2008-09-07 12:29:02 85.98.221.195 ...gibi olmuş 
ADAM GİBİ YAZIN
 
9. Yazan anadolu 07-09-2008 11:27 - Misafir - IP: 85.98.221.195
 
 
çok gözel olmuş
 
10. Yazan aysel 06-09-2008 23:47 - Misafir - IP: 85.108.43.29
 
 
adidas ve nıke yarıştığı bir ortamda,sivil kıyafet dar gelirliye sıkıntı verir.
 
11. Yazan derya 28-08-2008 11:46 - Misafir - IP: 78.178.174.147
 
 
sonuçta aklımızla okuyoruz kıyafetlerimizle değil
 
12. Yazan Canan Bilgiç 20-08-2008 10:23 - Misafir - IP: 212.57.12.130
 
 
Tek tip üniformanın daha yeni ergenliğe adım atmış gençler arasında istenmemesi çok doğal. Öte yandan okullarda oluşacak giyim yarışı nasıl önlenecek. Bu yüzden tek tip üniforma çok ideal.
 
13. Yazan tek tip kıyafet istemiyoruz.. 21-06-2008 11:11 - Misafir - IP: 85.103.123.8
 
 
tek tip kıyafet özgürlüğe darbedir..
 
14. Yazan Erdem Çetrez 14-06-2008 23:16 - Misafir - IP: 88.253.87.208
 
 
Tek tipleştirme, eğitim sisteminin tam ortasında bulunan mantıktır. Kıyafet yönetmeliği bunun sadece bir parçasıdır. Liselerdeki ÖTK-kol ve klüplerin işlevsiz bırakılmış olması, demokratik seçimlerin gerçekleştirilmemesi vd. ile biz gençler tektip düşünen "bireyler" olarak yetiştiriliyoruz. Buna karşı durmak gerekiyor. Bu ancak diktatörlük yahut faşist rejimlerde olabilecek bir iş!
 
15. Yazan betüş 06-06-2008 12:49 - Misafir - IP: 88.238.7.164
 
 
bence de kalkmalı artık sıkıldık aynı olmaktan ben de onaylıyorum sonuna kadar da arkasındayım bu sistemin
 
16. Yazan hawa 05-06-2008 08:17 - Misafir - IP: 88.246.20.215
 
 
ne gerek var ki sivil kıyafete? Arkadaslar bu ülkede asgari maaşla ortalama 350 lirayla gecinen aileler var...biliyor musunuz?Tamam sivil cok rahat olabilir ama ekonomik acıdan bunun dogru olacagını sanmıyorum.Eger ki böyle bir düzenleme yapılacaksa hükümet derhal maaslara zam yapmalıdır.Ki bunu mümkün değil...O zaman kalsın.Hepimiz biriz, esitiz ve aynı eğitimi göreceyiz...
 
17. Yazan özlem özdemir 31-05-2008 20:11 - Misafir - IP: 88.244.42.197
 
 
katılıyorum.
 
18. Yazan yunus dikmen 18-05-2008 09:43 - Misafir - IP: 88.244.107.185
 
 
onaylıyorunm
 
19. Yazan can 13-05-2008 21:39 - Misafir - IP: 85.107.153.177
 
 
eyvelllah güzel olmuş tebrikler ço kişime yaradı
 
20. Yazan meltem kaya 04-05-2008 11:46 - Misafir - IP: 85.100.10.228
 
 
katılıyorum
 
21. Yazan doğuş gfb 02-05-2008 19:55 - Misafir - IP: 88.240.221.104
 
 
bence ne okul olsun nede kıyafet sadece fenerbahçe olsun
 
22. Yazan mert... 18-04-2008 08:50 - Misafir - IP: 85.105.147.242
 
 
bence okullar kapansın :D uğraşmayn bukaadar
 
23. Yazan şeyma 16-04-2008 14:39 - Misafir - IP: 78.182.139.20
 
 
bnde katılıyorum ama bn münazaraya katıldım vede okullarda tek tip giyilmeli die bi şey istemedim bu konuyu ama neye yarar güsel bi site tbrkler
 
24. Yazan yigit 16-03-2008 21:19 - Misafir - IP: 88.244.148.46
 
 
evet bende lise ögrencısıyım arkadaslar haklısınız unıformalardan bende sıkıldım ama biliyorusnuz ki asılması gereken bazı problemler var bunlardan biri ekonomik kosullar 10 kişiden 9 kişi uzerıne levis kot gıyerse gerıye kalan 1 kişide normal derme catma kot pantolon gırerse ortada bir eşitsızlık doguyor ve o yaştaki bir cocugun kendısınde o esıtsızllıgı ve eziklıgı hısserde o cocugun egıtım duzeyi pek te guzel olmaz bence biraz dusundukten sonra buralara yorum yazınnn
 
25. Yazan erdem 12-03-2008 16:43 - Misafir - IP: 85.97.9.255
 
 
sivil kıyafet uygulaması son derece yersiz ve topluma zarralı olur. 
düşünsenize bir çocuk marka giyecek.hergün hemde farklı giyecek şık elbiselerle gelecek havasını atacak.diğer tarafta fakir öğrenci hergün aynı elbiseyle gelecek.bence bu kavramlar gözönünde bulundurulduktan sonra tekrar düşünülmelidir.
 
26. Yazan RECEP ÖZMEN 25-02-2008 09:47 - Misafir - IP: 78.163.8.67
 
 
ONYLIYORUM, KATILIYORUM. ÇOK İYİ OLUR.
 
27. Yazan abidin acar 23-01-2008 13:24 - Misafir - IP: 83.236.177.66
 
 
Üniforma kaldirilirsa zengin fakir farki belirgin olur.Fakir cocuklar cile ceker.Bu notlarina da olumsuz yansir.Üniforma iyidir,birlestiricidir.Hepimizin bir oldugunu anlatir...
 
28. Yazan ebru akkaş 23-01-2008 12:55 - Kayıtlı - IP: 78.179.80.127
 
 
kesinlikle katılıyorum artık çocuklarımızı serbest kıyafetle görmek istiyoruz.
 
29. Yazan TOSUN 03-01-2008 20:39 - Misafir - IP: 78.178.190.97
 
 
YÜREKTEN KATILIYORUM.
 
30. Yazan ilker 27-11-2007 18:48 - Misafir - IP: 88.244.21.83
 
 
sivil giyinilirse bu sefer zengin çocukları ile ihtiyaçlı ailelerin çocukları arasında giyim ve kalite farkı ile marka giyme farkı ortaya çıkacaktır. bu yüzden desteklemiyorum.
 
31. Yazan game 25-11-2007 23:13 - Misafir - IP: 88.244.148.206
 
 
BENDE KATILIORUM.AMA ASLINDA Bİ ARKADAŞIN YAZDIĞIDA ÇOK ETKİLEYİCİ OLMUŞ.ZENGİNDE İNSAN FAKİRDE ORTAK NOKTALARI BU İNSAN OLAN ÖZENTİYLE YAŞICAKSA HİÇ YAŞAMASIN.EWET EWET SİWİL OLMALI KIYAFETLER :dCVP BEKLIORUOMM ?
 
32. Yazan TUGAY 20-11-2007 12:07 - Misafir - IP: 85.101.193.179
 
 
ÖNCELİKLE MERHABA; 
 
BİZDE GRUB OLARAK MÜNAZARADA BU KONUYU SAVUNACAĞIZ.EĞER BULDUĞUNUZ BİR BİLGİ OLURSA YADA FİKRİNİZ DE OLABİLİR BİZİM İÇİN YARARLI OLMASI Bu e-posta adresi spam korumalıdır. Lütfen JavaScriptleri etkinleştirin. adresine yollamanız yeterli... 
 
Saygılarımızı sunar iyi günler dileriz...:)
 
33. Yazan merve karakuş 20-11-2007 12:02 - Misafir - IP: 85.101.193.179
 
 
İNSANLAR SİVİL GİYİNMELİDİR.ÇÜNKÜ KIYAFETLER İNSAN İÇİNDİR İNSANLAR KIYAFET İÇİN DEĞİL
 
34. Yazan merve karakuş 20-11-2007 12:00 - Misafir - IP: 85.101.193.179
 
 
her alanda sivil kıyafet olmalıdır çünkü her İNSANIN ZEVKİ FARKLIDIR
 
35. Yazan BAHAR KAYNAKÇIOĞLU 19-11-2007 13:25 - Misafir - IP: 88.240.254.99
 
 
Konservatuarlarda öğrenciler serbest giyimleri ile eğitime devam etmektedirler ve bu konuda hiç bir rahatsızlık duyulmamaktadır.Serbest giysiyi destekliyorum
 
36. Yazan çağla 05-11-2007 19:10 - Misafir - IP: 88.245.71.4
 
 
evet haklısınız Sivil
 
37. Yazan burçin 04-11-2007 07:43 - Misafir - IP: 85.108.229.121
 
 
ewwwttttt size katılıyorum bencede serbest kıyafet giyelim KURTULALIM ARTIK
 
38. Yazan yazgan ardıç 03-11-2007 09:22 - Misafir - IP: 88.233.178.89
 
 
Ülkemizde birçok şeyin rant haline gelmesi kesinlikle eğitim sektörünede vürüsgibi bulaşmıştır,tektip kıyafetlerin zorunlu kılınması bazı sektörlerde maddi canlanma sağlamaktadır.Bu yüzden her yıl farklı elbise öğrencilere sunulur, bazı ayleler kıt kanat geçinmeye çalışırken boğazlarından kesip çocuklarına mecburen bu giysilerden alıyorlor ve ne oluyor timsarların cepleri gün geçtikce doluyor ama onlara yetmiyor.Yeni uygulamalar yeni zorunluluklar ekleniyor ama artık dur demeli çocuklarımız istediklerigibi giyinmeli.
 
39. Yazan ismi lazım değil 27-10-2007 20:03 - Misafir - IP: 88.245.228.205
 
 
en azından zengin-fakir kesim ayrımı en aza iniyor üniforma olunca düşünsenize üniformalıyken bile zengin çocuk kaliteli ilginç kalemler kullanırlen kokulu silgi kullanırken fakir çocuk ona havaslanıyo bide şimdi fakir çocukları onların elbiselerinemi havaslandıralım
 
40. Yazan serpil inan 25-10-2007 16:10 - Misafir - IP: 85.218.26.29
 
 
yürekten destekliyorum.... 
ama kimin umurunda acaba !!!!!!!!!
 
41. Yazan yasemin 21-10-2007 16:55 - Misafir - IP: 88.234.18.101
 
 
bende tüm ögrenciler gıbı formaya karsıyım formanın ıcınde ınsan cok rahatsız oluyor 4 yıl boyunca aynı kıyafetı gıymek ınsana olum gıbı gelıyor yazın o sıcak havalarda coraplarla okula gıtmenın ne kadar kotu oldugunu bır kızlar bılır bence bıran once bu kıyafet sorunu ortadan kalkmalı ve mıllet ıkız gıbı etrafta dolasmamalı eger fakır kesım ıcın bu yapılmıyorsa marka yasagı gelebılır yada fakır ogrencılere yardım edılebılır bunu dusunenler bıde okludan sonra ogrencılerın serbest kıyafetle dolastıgını bılıyorlarmı cok merak edıyorum cunku bu sorun ( marka degısık kıyafet sorunu ) sıvıl hyatada oluyor
 
42. Yazan neyani.blogspot.com 15-10-2007 22:48 - Misafir - IP: 85.103.138.155
 
 
Merak eden, sorgulayan, anlayan, anlamlandıran, yaratan, eleştiren, kendine güvenen, hayal eden, isteyen, paylaşan vb. özelliklere sahip bireyi yalnızca tek tip kıyafetten kurtararak yaratmayı dşünmek çok iyi niyetli bir yaklaşım. Ama çok biçimsel, kıyıdan dolaşan, suya sabuna dokunmayan eksik bir kampanya... Tek tip kıyafetten sıyrılınca bireyin özgürleşeceğini beklemek büyük bir yanılgı. 
Kampanyaya elbette katılıyorum. Peki siz daha fazlasına var mısınız? çocukların koyun gibi sıraya dizilmesine, asker gibi yürütülmesine, komutlarla okula alınmalarına, sınıflara tıkılmalarına, çocuklar dışarıyı görmesin diye pencerelerin boyanmasına vb... karşı çıkmaya var mısınız? Çocukların neden okuldan cezaevinden çıkar gibi kaçarak çıktıklarını düşünmeye bunu değiştirmeye var mısınız?
 
43. Yazan Engin ESER 07-10-2007 20:53 - Misafir - IP: 85.107.112.29
 
 
Onaylıyorum.Serbest kıyafetle öğrencilerin okulu daha çok seveceklerine inanıyorum.
 
44. Yazan 9!23m.! 03-10-2007 21:07 - Misafir - IP: 88.229.210.236
 
 
evt.. kesinlklee formaya karşıyımm yhaa istediğimzz gbi giyinelmmm öle dha gsll yada süveterleri çıkartalımm gömlek ve etek öle duralmm ama süveter kesnlklee olmasn yada sivill olalımmm(Y)
 
45. Yazan tuba ertürk 02-10-2007 18:47 - Misafir - IP: 81.214.41.126
 
 
onaylıyorum bnce kesinlikle serbest kıyafet olmalıdır eğer serbest yapılmazsa kıravatı sıkma zorunluluğu ve gömleği içine koyma zorunluluğu olmamalıdır çook kısıtlanıyoruz yha:(
 
46. Yazan Burak 02-10-2007 18:47 - Misafir - IP: 81.215.213.253
 
 
Onaylıyorum
 
47. Yazan Küßra Özyakup 02-10-2007 18:46 - Misafir - IP: 88.235.149.71
 
 
OnayLıyorum..
 
48. Yazan adım yok 02-10-2007 18:42 - Misafir - IP: 88.234.168.189
 
 
Ne biçim Haber Bu 
dielim benim param var ama diğer arkadaşımın parası yok belki pantolonu yok fazla 1 tane var ben hergün farklı farklı pantolonla gelirken o çocuğun halini düşünebiliyomusunuz ha
 
49. Yazan sedat 02-10-2007 18:41 - Misafir - IP: 88.238.221.224
 
 
onaylıyorum cok dogru
 
50. Yazan mustafa 02-10-2007 18:41 - Misafir - IP: 88.238.153.152
 
 
onaylıyom
 
51. Yazan kubra 02-10-2007 18:37 - Misafir - IP: 78.181.57.234
 
 
onaylıyorum
 
52. Yazan selçuk 02-10-2007 18:15 - Misafir - IP: 85.102.194.109
 
 
onaylıorum, katlıorum
 
53. Yazan dilek 02-10-2007 18:12 - Misafir - IP: 85.102.194.109
 
 
bıktım artık tek tip kıyafetten artık bi degişim gösterelim yaa AB ye gircess dimi yaa=)))
 
54. Yazan özlem 02-10-2007 18:10 - Misafir - IP: 85.102.194.109
 
 
ya biz egitim görmeye gidios tek tip kıyafet giymeye degil
 
55. Yazan SeLiM 02-10-2007 18:06 - Misafir - IP: 85.102.194.109
 
 
ONAYLIYORUM
 
56. Yazan Ece 02-10-2007 17:57 - Misafir - IP: 85.102.171.92
 
 
ya bikere bu fomalar çok saçma , saçların örülü olması neyi değiştiriyor ? ayakkabıların siyah olması ? bizim okulda siyah ayakkabının pembe dikiş izleri war diye ona bile karışıyolar yani bunlar çok saçma biz eğitim görmeye geliyoruz engellenmeye değil ki saçlarımızın toplu olup olmayışı neyi değiştiyo ki disiplin giyim kuşamla değil dawranışlarla ölçülmeli bencee !! böyle düşünmeyenler benim gözümde özgürlüğe karşı despot insanlardır
 
57. Yazan YİİĞİT 02-10-2007 17:53 - Misafir - IP: 85.101.5.21
 
 
KESNLKLE ONAYLIYORUM.BEN ÖĞRENCİ DEĞİLİM AMA OKUL KIYAFETLERİNİN SERBEST OLMASI GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM!